II  OULU BOYS CUP      23.-24.4.2016

 

 

 

 

Järjestäjä: Tervarit  ry

 

Aika: 23.-24.4.2016 (lauantai - sunnuntai)

         P03-P06 turnaus 2päivää

         P07-P09 turnaus 1päiväinen

 

Sarjat:  P03  kilpa(taso1) ja haaste(taso2)

             P04 kilpa(taso1) ja haaste(taso2)

             P05 kilpa(taso1) ja haaste(taso2)

             P06 kilpa(taso1) ja haaste(taso2)

          

             P07 enemmän ja vähemmän pelanneet

             P08 enemmän ja vähemmän pelanneet

             P09 enemmän ja vähemmän pelanneet

        

 

 

Pelipaikat:  Oulun Arina areena (sisähalli), OPS-areena (sisähalli), Heinäpään urheilupuisto, Raatin

tekonurmikenttä, Castrenin urheilupuisto.

 

 

SÄÄNNÖT

 

Yleistä:

Turnauksessa noudatetaan Kaikki Pelaa –sääntöjä (Säännöt 2016). Jos muuta ei ole erikseen mainittu, noudatetaan Suomen Palloliiton (SPL) sääntöjä.

 

Turnauksen tavoite:

Tavoitteena on tarjota joukkueille jännittäviä ja tasaväkisiä otteluja, joissa jokaisella pelaajalla on oikeus nauttia pelaamisesta yhdessä kavereidensa kanssa.

 

Joukkueiden lukumäärä:

Turnaukseen osallistuu jokaiseen ikäluokkaan vähintään  kuusitoista (16) joukkuetta eli yhteensä 112 joukkuetta. Mikäli turnauksen sarjoihin ei saada suunniteltua joukkuemäärää, turnausjärjestäjä voi muokata sarjan pelitapaa.

 

Pelien määrä:

Jokaisella joukkueella on kolme (3) alkusarjan ottelua ja kaksi (2) sijoitusottelu, paitsi F-ikäluokissa jokaiselle joukkueelle on neljä (4) ottelua. Mikäli pelitapa muuttuisi, taataan jokaiselle joukkueelle sama kokonaispeliaika, D-E ikäluokissa 200 minuuttia ja F ikäluokissa 120 minuuttia.

 

Turnauksen pelitapa:

Turnauksen sarjat (kilpa ja haaste, enemmän ja vähemmän pelanneet) pelataan kahdessa (2) neljän (4) joukkueen lohkossa, jossa pelataan yksinkertaisen sarja. Järjestys lohkoissa määräytyy pisteiden mukaan siten, että eniten pisteitä saanut joukkue on voittaja jne. Tasapisteiden sattuessa ratkaistaan järjestys seuraavasti:

1.Kaikkien tasapisteisiin päätyneiden joukkueiden keskinäisten ottelujen: pisteet, maaliero ja tehdyt maalit

2.Kaikkien otteluiden maaliero

3.Kaikkien otteluiden tehtyjen maalien lukumäärä.

4.Arpa

 

Tämän jälkeen pelataan sijoitusottelut cup - pelitavan mukaisesti, kaikille turnaukseen osallistuville joukkueille on kaksi (2) sijoitusottelua, poikkeuksena F-ikäluokissa jokaiselle joukkueelle on neljä (4) ottelua. Cup-vaiheessa tasan päättynyt ottelu ratkaistaan välittömästi varsinaisen peliajan jälkeen rangaistuspotkukilpailulla, joka suoritetaan 3 pelaajalla. Mikäli tilanne on edelleen tasan, niin jatketaan kerrasta poikki menetelmällä eli molemmista joukkueista 1 laukoja kerrallaan ratkaisuun asti.  Joukkueiden 3 ensimmäistä laukojaa ei saa ampua uudelleen ennen kuin kaikki joukkueen pelaajat on suorittanut rangaistuspotkun. Rangaistuspotkukilpailuun saavat osallistua pelin loppuessa myös vaihdossa olleet pelaajat.

 

 

 

 

 

Ikäluokka                     Pelaaja määrä Vaihdot    Peliaika/ottelut

Pelimäärä         Pallo    Maali    Paitsio      Maalipotku            Kortit

 

D13/P03

(2003)              1+7       EL        2x20 min

(5 ottelua)        4          5 m      Norm.   Maali-alue        VKP

 

D12/P04

(2004)              1+7       EL        2x20 min

(5 ottelua)        4          5 m      Norm.   Maali-alue        VKP

 

E11/P05

(2005)              1+7       EL        2x20 min

(5 ottelua)        4          5 m      Rang.alue         Maali-alue        V

 

E10/P06

 (2006)             1+7       EL        2x20 min

(5 ottelua)        4          5 m      Rang.alue         Maali-alue        V

 

F9/P07

(2007)              1+4       EL        2x15 min

(4 ottelua)        3          5 m      Ei paitsio          Maali-alue        V

 

F8/P08

(2008)              1+4       EL        2x15 min

(4 ottelua)        3          5 m      Ei paitsio          Maali-heitto      V

 

F7/P09

(2009)              1+4       EL        2x15 min

(4 ottelua)        3          5 m      Ei paitsio          Maali-heitto      V

 

5v5-sarjoissa on käytössä ns. Jokeri-pelaaja sääntö (5 maalia eroa). Lisäpelaajan tulee poistua kentältä, jos ero kaventuu kahteen maaliin.

E11- ja sitä nuoremmissa suoraan alkupotkusta laukaistua maalia ei hyväksytä.

F8 ja nuoremmissa sarjoissa käytetään maalipotkuissa vetäytymissääntöä.

F8 ja nuoremmissa sarjoissa sivurajaheiton sijaan suoritetaan sivurajapotku tai kuljetus peliin. Sivurajapotkusta suoraan tehtyä maalia ei hyväksytä. Kulmat suoritetaan kenttäalueen kulmista kaikissa sarjoissa.

Peliaika on alku- ja sijoitus/jatko-otteluissa 2 x 20 minuuttia ( D13, D12, E11, E10 sarjoissa), ja 2 x 15 minuuttia ( F9, F8, F7 sarjoissa).

 

Vastalauseet:

Mahdolliset vastalauseet ratkaisee jury, johon kuuluvat järjestäjän, yhden vierasjoukkueen ja erotuomarien edustajat. Jury vastaa siitä, että turnauksessa noudatetaan Kaikki Pelaa –sääntöjä. Juryn tehtäviin kuuluu myös puuttua mahdollisesti esiintyviin rikkeisiin keskustelemalla yhdessä sääntöjen vastaisesti toimivan joukkueen vastuuhenkilöiden kanssa sekä tarvittaessa raportoida turnausluvan myöntäneelle piirille sääntörikkomuksista.

Vastalauseet tulee jättää turnaustoimistoon puolen tunnin kuluessa ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 100 euroa, joka palautetaan, jos vastalause hyväksytään. Juryn päätökset ovat lopullisia.

 

Palkinnot:

F9 alaspäin kaikille turnaukseen osallistuville pelaajille jaetaan kunniakirjat ja mitalit. E10 ikäluokasta ylöspäin jaetaan kunniakirjat ja kolme parasta joukkuetta saa mitalit ja voittaja joukkueelle kiertopalkinto.

Jokaisesta ikäluokasta palkitaan joukkueesta 1pelaaja vielä erikseen.

 

Palvelut:

Turnausalueella  on tarjolla kahvia, virvokkeita, leivonnaisia sekä makkaraa ym.

 

Osallistumismaksu:

220 € / joukkue   2päivän turnaus   P03-P06

160 € / Joukkue  1päivän turnaus    P07-P09

Tilinumero: Tervarit ry  Aktia  FI59 4055 0011 8066 23

 

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen ja maksaminen tapahtuu viimeistään 24.3.2016.  ouluntervarit@gmail.com

Mikäli joukkue peruu osallistumisen turnaukseen tämän jälkeen, ei osallistumismaksua palauteta.


Ilmoittautuminen (lomake)

 

Tervetuloa Tervarit ry:n  järjestämään OULU BOYS CUPPIIN !